Този туториал показва един начин за обработка на снимки, при който се постига интересния ефект “Гледай през дрехите“
За да направим ефекта ще са ни необходими снимки, подобни на тези:


































1. С помощта на любимата си техника за отделяне на обект от фон изрежете и преместете модела на новия фон.




















В случая обекта е отделен чрез маска на слоя (Layer Mask)

2. Дублирайте слоя, след което „премахнете” момичето, така че да остане само дрехата (банския). Именувайте лейъра Clothing.




















Това може да направите с помощта на маска на слоя или с Clone Stamp Tool.

3. Отидете на Image -> Adjustment -> Hue/Saturation (Shift + U) и сменете цвета на банския, така че да е близък до цвета на беграунда ви. Нагласете контраста на дрехата от Image -> Ajustments -> Levels като мърдате триъгалничетата към средата, или от
Image -> Ajustments -> Brightness/Contrast.
В крайна сметка трябва да получите ето това:




















4. Приложете филтър: Filters -> Artistic -> Plastic Wrap и поставете следните параметри: Highlight Strength 20, Detail 15, Smoothness 10




















5. Променете Blend Mode на слоя с банския на Screen и намалете Opacity на 80%




















6. Направете селекция на банския (Ctrl + клик на Clothing Layer) и копирайте част от „кожата на беграунда” върху нов слой над беграунда (Ctrl + J).




















7. Отидете на Image -> Adjustment -> Hue/Saturation и дайте за Saturation: -50. От Levels оправете контраста, като мърдате черното и бяло триъгълниче слабо към центъра, а сивото стои между тях. Регулирайте прозрачността на слоя и отидете на Filters -> Blur - Guassian Blur, 1px.




















8. Поиграйте си с Levels, Blend Mode и Layer Transparency на слоя с банския и на този с банския и беграунда. Пробвайте различни настройки, докато ви хареса крайния резултат:




















Тази техника може да се използва и за направата на ледени скулптури или стъклени фигурки. Има разлика само в използването на филтъра.
Ако вместо Filters -> Artistic -> Plastic Wrap приложим на слоя с банския Filters -> Distort -> Plastic Wrap и подходящи параметри се получава ледена (стъклена) фигурка:



















превод: mARTa
източник
бутон за сайт